‚Třetí světová válka začala.‘ Neznámý podnikatel rozjel cestu na Hrad

Volba českého prezidenta

‚Třetí světová válka začala.‘ Neznámý podnikatel rozjel cestu na HradNOVÉ 1
Domov
Kristýna Novotná
Sdílet:

O post hlavy státu se bude ucházet neznámý podnikatel původem z Náchoda Igor Sládek. Jednašedesátiletý muž oznámil svoji kandidaturu na Hrad skrze inzerci v denících z mediální divize koncernu Agrofert vicepremiéra Andreje Babiše (ANO). Ví prý, jak vyřešit uprchlickou krizi, a lékařům zvýšit platy na dvojnásobek, aniž by utrpěla státní kasa. Reklamní texty v Lidových novinách a Mladé frontě Dnes bude publikovat po dobu jednoho měsíce pravidelně dvakrát týdně, jde o inzerci za miliony korun.

„Budete překvapeni elegantním řešením, které se nám, České republice, přímo nabízí, a které nám současně dává velkou historickou příležitost k zásadnímu ovlivnění či nasměrování budoucích evropských, a tedy i světových dějin. Řešením, se kterým zatím žádný politik nepřišel,“ uvádí Igor Sládek v reklamním textu. Zmíněné řešení prý představí až příští týden.

Podnikatel Sládek na příchozí uprchlíky do Evropy nahlíží jako na hrozbu, která podle něho rozpoutala třetí světovou válku a varuje před islámem samotným. „Copak chceme, aby naše civilizace a naše národy byly uvrženy do sytému, tradic, víry, politiky i právních norem arabského poloostrova 7. století našeho letopočtu? Chceme, aby se naše děti místo přírodních věd učily, že země je placatá a že sladká a slaná voda se vzájemně nemísí? Třetí světová válka již začala,“ píše dále.

Kromě protiuprchlické profilace se Sládek chce lidem zalíbit i dalšími v tuzemsku aktuálními tématy. Nabízí například způsob, jak lékařům zvednout platy až o dvojnásobek, aniž by musely do zdravotnictví přitéct další miliardy. Cestou je podle něho přeorganizování celého systému a nasazení kontrolních mechanismů tak, jak „by to udělal každý dobrý podnikatel“. Na téma financování vystoupil také podle serveru Aktuálně.cz v pořadu České televize s Michaelou Jílkovou Máte slovo. Dosud se ale jinak veřejně neangažoval.

Inzertní kampaň za miliony

Sládek si s cílem „vyhrát příští prezidentské volby, aby mohl ovlivňovat rozhodnutí politiků“ u společnosti Mafra zřejmě objednal inzerci za miliony korun. Texty mají vycházet pravidelně každé pondělí a čtvrtek. Daná inzerce na půl stránky v přední části hlavních sešitů Lidových novin i Mladé fronty Dnes vyjde podle standardního ceníku Mafry bez množstevních a jiných slev za jeden týden na téměř milion korun.

V textech chce podnikatel rozvíjet aktuální témata, která by po konzultaci s voliči řešil i coby český státník. Nalezená řešení by posléze prosazoval v české politice i na mezinárodní scéně, a to i za cenu případného vystoupení z Evropské unie. Inzertní články by se v denících Andreje Babiše měly objevovat do konce června.

„Pak vám, čtenářům, dám prázdninovou pauzu na oddych, a pak se uvidí. Třeba mne do té doby média začnou zvát na veřejné diskuze a já již nebudu muset platit inzerci pro sdělení svých myšlenek k tématům naší doby. Nebudu muset platit Mafře a tím potažmo ani panu Babišovi,“ píše Sládek dále v inzerátu.

Kopie Zemana nemají ve volbě šanci

Sládek částečně operuje s protiuprchlickou rétorikou současného prezidenta Miloše Zemana i s přesvědčením Andreje Babiše, že stát, potažmo ministerstvo lze řídit jako firmu. Podle politologa Daniela Kunštáta je právě tato „strategie“ problematická.

„Podobných exotů se bezpochyby ještě vyrojí celá řada a skoro bych řekl, že je trochu pošetilé se jimi vážněji zaobírat, a to ať by měli program jakýkoliv. Obecnější problém strategie relevantních Zemanových protikandidátů už je reálnější problém,“ komentoval pro server ECHO24.cz Kunštát.

„Ten z relevantních kandidátů, který bude chtít Miloše Zemana porazit skutečně, musí být kompletně odlišného založení, než stávající hlava státu: politicky, hodnotově a konec konců i obecně osobnostním ustrojením. Kdyby byl stejný, nebo podobný, proč by voliči nepodpořili raději osvědčený originál, než méně podařenou kopii?“ dodal politolog.

Hrad se k novému potenciálnímu kandidátovi nechtěl příliš vyjadřovat. Na dotaz deníku ECHO24.cz mluvčí Jiří Ovčáček pouze uvedl, že „kandidovat může každý, kdo splní dané podmínky.“

Podnikatel v telekomunikacích

Sládek podle informací z inzerátu emigroval na začátku osmdesátých let z tehdejšího Československa do Německa, odtud se přesunul do Spojených států, kde začal podnikat. Do Česka se vrátil po revoluci a začal podnikat i zde. Nejdříve se věnoval podle obchodního rejstříku telekomunikacím.

Podílel se na vzniku společnosti Kabel Plus, do které v polovině devadesátých let přivedl americkou komunikační firmu MediaOne Group. Na konci dekády firmu převzala společnost UPC, v jejímž představenstvu Sládek seděl až do roku 2000.

Posléze figuroval v menších firmách. Podíl měl například v maloobchodnické firmě s elektronikou Able Electric nebo ve firmě Addis International zaměřující se na realitní služby, ve které navíc donedávna působil jako jednatel. V posledních letech se ale ze všech firem stáhl a podniká pouze jako fyzická osoba.

Pokud by chtěl Sládek v přímé volbě prezidenta skutečně kandidovat, bude muset sebrat minimálně 50 tisíc podpisů od lidí pod peticí nebo získat podporu 20 poslanců či 10 senátorů. Druhá historicky přímá volba prezidenta proběhne zřejmě v lednu roku 2018, kdy vyprší současné hlavě státu Miloši Zemanovi mandát. Ten se zatím k tomu, že by znovu kandidoval nevyjádřil.

O možných kandidátech se spekuluje již teď. Zájem o post již dříve vyjádřil například senátor Zdeněk Škromach (ČSSD), exministr spravedlnosti a současný poslanec Evropského parlamentu za TOP 09 a STAN Jiří Pospíšil. Aktuálně se mluví o hudebníkovi Michalu Horáčkovi či eurokomisařce Věře Jourové. Na podporu nejsilnějšího prezidentského kandidáta vznikla také tzv. Kroměřížská výzva v čele s Michalem Kocábem.

Čtěte také: Zeman odstřeluje protikandidáty: Neznám Horáčka

Polibek smrti? Ovčáčkova slova jsou pro nás polibkem života, míní Kocáb

Další zajímavé články si přečtěte v aktuálním vydání Týdeníku Echo

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články