Skrytá rodinná volba – Volkswagen caddy

AUTO

Skrytá rodinná volba – Volkswagen caddy
Model Caddy vykonal už hodně práce Foto: Volkswagen
8
Auto
Sdílet:

Model Caddy vykonal už hodně práce – existuje od roku 1980 a za tu dobu odvozil statisíce tun zboží a statisíce lidí. Věrný služebník evropských živnostníků a prakticky založených rodin se aktuálně vyrábí ve čtvrté generaci a je nabízen s benzinovým a naftovým motorem a též jako plug-in hybrid.

Aktuální Caddy je na trhu od roku 2020, ale to neznamená, že by tato šikovná krabice nějak zestárla. Stále si drží snadno rozeznatelné tvary (dnes již s moderní přídí) a podstatný je fakt, že stojí na platformě Volkswagen MQB. To mimo jiné znamená, že do něj jsou postupně implementovány různé bezpečnostní asistenty a funkce, aktuálně hlavně systém držení v pruzích. Ten lze vypnout kombinací dvou kliknutí na multifunkčním, velmi přehledném volantu. Funkcí a asistentů je samozřejmě výrazně víc, je ovšem na vás, kolik z nich chcete využít.

V nabídce jsou dvě délky rozvoru, ale také různé výbavy, a to od čistě užitkových vanů pro zmíněné živnostníky přes verze Life či Move až po vrcholný Caddy California, využitelný pro dobrodružné výlety s možností přespání. Tentokrát máme v testu velmi normální model zvaný čistě Caddy, aktuálně je nabízen v rámci akce za výhodných podmínek. Například akční Caddy 1.5 TSI lze do konce července koupit za 599 000 Kč včetně DPH. Doplňme, že akčních modelů je víc, stačí se podívat na stránky na kompletní ceník. Nebyl by to Volkswagen, kdyby neměl poněkud zbytečně dlouhý seznam příplatkových prvků – proto rovnou řekneme, že testovaný Caddy měl celkovou cenu 829 745 Kč (685 740 Kč bez DPH). Jenže byl vybaven různými doplňky, z nichž vyzdvihujeme například bezklíčkové zapalování, parkovací kamery (včetně asistentu parkování) nebo Digital Cockpit Pro s hezkou grafikou, rychlý a funkční.

Když už jsme v interiéru, máme pro zájemce pár důležitých poznatků. Například sedadlo ergoComfort stojí za příplatek 8470 Kč a je skutečně příjemné i pro delší ježdění. Řidiči jistě ocení dobrý volant s logickými (normálními) tlačítky, ale překvapivý byl i skvělý výhled do všech stran a obratnost celého auta (běžná verze měří 4,5 metru, delší Maxi pak 4853 mm), což jsme oceňovali i ve městě. Celkově nebyl problém s nastavením všeho podstatného, jen chybělo mechanické ovládání topení/klimatizace.

V době elektrifikovaných bezpohlavních přepravníků je Caddy 1.5 TSI vlastně příjemně normální auto, kde stačí vypnout zmíněné držení v pruzích a vlastně vás nic neštve. Tedy až na ty chybějící mechanické ovladače.

Co se týče motoru, pokud budete využívat Caddy k práci, asi zvolíte plechovou karoserii a při delším ježdění určitě motor TDI. Za pozornost stojí nabídka přeplňovaného čtyřválce 1.5 TSI, který s výkonem 114 k (a 220 Nm točivého momentu) rozhodně nedělá ostudu, ba právě naopak, je velmi příjemným společníkem pro běžné ježdění. Upřímně řečeno, skvělý motor. Krásně se vytáčí, má normální zvuk, hezky reaguje na pobídku a jeho výkon stačí ke zrychlení na stovku za 11,9 s a maximální rychlost 182 km/h, což je pro hranaté Caddy tak akorát. Na obratnosti se pozitivně podpisuje i celková hmotnost 1563 kg.

Máte pocit, že benzinový motor bude zbytečně žravý? Vůbec tomu tak není – při běžném, komfortním způsobu přepravy zvládnete klidně 5,5–6,0 litru na 100 km, což je paráda, ostřejší styl bude znamenat cca 7–8 litrů na 100 km. Výhodou je také spojení s přesnou manuální převodovkou, která řidiče aspoň trochu zatahuje do děje a má svůj vliv na celkové příjemnosti testovaného auta.

Caddy je skvělý tip na pragmatický rodinný vůz – má chytře vyřešený interiér, který jednoduchým hranám karoserie nabízí úžasnou porci prostoru pro všechno. Kategorie MPV nám pro rodinné využití přijde vhodná a je potěšitelné, že i přes ofenzivu často nepraktických SUV tu stále máme taková normální, dobře vymyšlená a příjemná auta, jako je Caddy. Rozhodně si zaslouží doporučení. Věříme, že akční ceny pomohou přesvědčit i ty, kteří snad z nějakého důvodu váhají.

Plusy:

Motor, podvozek, praktický interiér.

Minusy:

Chybějí ovladače klimatizace, zbytečně agresivní Front Assist.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kdo si žije svůj disko příběh

EDITORIAL

Chtějí držet stůj co stůj. Tuší, že vítr začíná vanout jiným směrem, z nastaveného kurzu uhnout nechtějí a řítí se ke skalinám. Stále věří, že větru poručí, ...

00:07

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články