Coca-cola přichází s nezvyklou velikostí plastových lahví. Žádný trik s cenou, slibuje
COCA-COLA
Od dubna bude možné v německých obchodech koupit Coca-Colu, Coca-Colu Zero, Fantu, Sprite a Mezzo Mix v nové lahvi o objemu 0,85 litru. Podle výrobce má tato velikost vyplnit mezeru mezi půllitrovými lahvemi a rodinnými baleními. Krok však vzbudil otázky, zda nejde o pokračování fenoménu, kdy se výrobci snaží prodávat menší množství produktu za stejné ceny. To firma odmítá. O změně informuje německý deník Bild.
Jde o první novou jednorázovou PET lahev větší velikosti, kterou Coca-Cola zavádí na německý trh po 17 letech. Podle prodejního manažera Arneho Koslowského společnost sleduje trend, kdy roste poptávka po menších baleních sycených nápojů. Až 10 % prodaných nealkoholických nápojů v maloobchodě připadá na balení o objemu mezi 0,5 a 1 litrem.
V Německu Coca-Cola aktuálně nabízí 318 různých druhů obalů, včetně jednorázových a vratných PET lahví, skleněných lahví i plechovek. Teď k nim přibude další varianta. Coca-Cola přitom naposledy zvýšila ceny v září. Tehdy generální ředitel německé pobočky Florian von Salzen tvrdil, že průměrné zdražení bylo v jednotkách procent. Podle Bildu však některých zdroje mluví spíše o 9 % než 3 %.
Nyní se objevují spekulace, že by nová lahev mohla být trikem, jak nabídnout méně nápoje za stejnou cenu. Firma však tvrdí, že doporučená cena pro obchodníky bude výrazně nižší než u litrové lahve.