Facebook a Instagram ustoupí EU, uživatelé mají mít možnost sdílet méně osobních údajů

EU A SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Facebook a Instagram ustoupí EU, uživatelé mají mít možnost sdílet méně osobních údajů
Společnost Meta, pod kterou spadá Facebook či Instagram, se dohodla s Evropskou komisí na úpravě personalizované reklamy. Foto: Shutterstock
1
Svět
Sdílet:

Společnost Meta, pod kterou spadá Facebook či Instagram, se dohodla s Evropskou komisí na úpravě personalizované reklamy. Uživatelům bude nabízet alternativu mezi personalizovanou reklamou a předplatným, u kterého zájmy uživatele nesleduje. Podle vyjádření společnosti či Evropské komise půjde o výrazně omezenou podobu personalizované reklamy, která by měla vycházet vstříc nové evropské legislativě DMA. Na jejím základě Komise tento rok udělila společnosti Meta pokutu 200 milionů eur. Zpráva přichází v době sporu mezi Evropskou komisí a jiným americkým gigantem, společností X Elona Muska. Informují o tom například Financial Times.

Komise už v dubnu uložila firmě Meta pokutu ve výši 200 milionů eur a nařídila, aby svůj model změnila. Pokud by Meta nevyhověla, hrozily by jí postupně narůstající sankce, v krajním případě až do výše pěti procent denního globálního obratu společnosti. Meta nyní doufá, že změnou předejde dalším postihům.

Meta v současnosti nabízí možnost předplatného nebo možnost její aplikace využívat zdarma, pokud uživatel souhlasí s personalizovanou reklamou. Podle Evropské komise však společnost Meta chystá pod evropským tlakem třetí možnost. „Meta dá uživatelům možnost efektivně si vybrat mezi souhlasem se sdílením všech svých údajů a zobrazením plně personalizované reklamy, a rozhodnutím sdílet méně osobních údajů za cenu omezenější personalizované reklamy,“ uvádí Evropská komise.

Na vyjádření komise zareagovala i Meta. „Prohlášení Evropské komise bereme na vědomí,“ uvedla společnost. „Personalizované reklamy jsou pro evropskou ekonomiku zásadní,“ dodala.

Jak přesně nová „hybridní možnost“ bude vypadat, představí společnost v lednu. Evropská komise už upozornila, že fungování nové funkce bude bedlivě sledovat. „Případ není uzavřen, ale je to velmi dobrý krok vpřed a nyní jej budeme monitorovat,“ uvedla Komise.

Komise o dohodě se společností Meta informovala v době, kdy naopak oznámila pokutu 120 milionů eur společnosti X. Ta v reakci na to zablokovala Evropské komisi reklamní účet na síti.

Společnost Meta provozuje řadu populárních sociálních sítí a komunikačních služeb, jako Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger a Threads. Reklama je hlavním zdrojem jejích příjmů, většina výnosů pochází z reklamních aktivit napříč platformami. V roce 2024 její výnosy činily 164,5 miliardy USD (3,4 bilionu Kč).

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články