Proč vyhrál Pavel. Volba prezidenta jako marketingový konstrukt. Hněv se vrací

NOVÉ VYDÁNÍ TÝDENÍKU ECHO

Proč vyhrál Pavel. Volba prezidenta jako marketingový konstrukt. Hněv se vrací 2
Týdeník
Týdeník ECHO
Sdílet:

Petru Pavlovi k rekordnímu vítězství v prezidentských volbách pomohla osobnost soupeře. Průzkumy dlouho signalizovaly, že Andrej Babiš nemá šanci vyhrát. Že bude poražen. A hodně. Vysvětlením byl nepřekonatelný odpor většiny voličů. Do Petra Pavla si lidé začali projektovat, že on je tím, kdo zachrání zemi před Andrejem Babišem. Lenka Zlámalová v novém vydání Týdeníku Echo sepsala šest fenoménů, jimiž byla tato prezidentská volba výjimečná.

Zázrak bude jindy. Babiš padl. Jak bude vykonávat úřad nový prezident? „Kromě obecně přijatelných prohlášení a frází se o Petru Pavlovi mnoho neví. I on ale musí vědět, že téměř čtyřleté přípravy na kandidaturu stály mnohem víc peněz a zájmů, než říkají oficiální výkazy prezidentské kampaně nebo jména členů týmu uváděná na internetových stránkách,“ konstatuje v editorialu šéfredaktor Echa Dalibor Balšínek.

Zvolení Pavla? Marketéři stvořili mýtus o souboji dobra se zlem, říká prof. Jirák. Profesoru Janu Jirákovi za čtyřicet let pedagogické práce prošla rukami značná část dnešních českých novinářů. Jak hodnotí právě skončené prezidentské volby? Politické klání je podle něj od dob umělého projektu Věcí veřejných převážně marketingová věc. Plně se to projevilo i při poslední prezidentské volbě, říká v rozhovoru, který s ním vedl Daniel Kaiser.

Řízený informační blackout. Společnost Pfizer čelí otázkám poté, co se po sítích masivně rozšířilo video organizace Project Veritas. To má zachycovat jednoho ze zaměstnanců společnosti skrytou kamerou, jak popisuje praktiky, při nichž se má Pfizer pokoušet či chystat vytvářet nové mutace covidu-19 ve snaze „předběhnout“ s vývojem vakcín přirozený vývoj. Více o tom komentáři Daniela Kaisera.

Drsné sestry z Kladna. Nešlukovaly, ale zapáleno měly pořád. Od narození dvojčat Květy a Jitky Válových loni 13. prosince uplynulo sto let. Jitka byla o trochu starší než Květa, přežila ji o třináct let, zemřela v roce 2011. Na výstavě v GASKu je nyní shromážděno a předvedeno to nejdůležitější z díla těchto dvou kladenských malířek, dvou fenoménů českého poválečného umění, dvou úkazů v jednom. Více v textu Jiřího Peňáse.

Velký návrat hněvu. Udeřila hodina zloby. Křesťanská kultura nás vychovala v tom, že ideálem je mírnost, hněv smrtelným hříchem. Oslava zuřivosti je primitivní. Přirozeně nejde jen o křesťanskou kulturu, ale i zkušenosti dvacátého století, po nichž málokdo bude psát ódu na válku. Rok 2022 leccos změnil. Válka se přiblížila a my jsme začali koketovat s hněvem, píše v eseji Tereza Matějčková.

Googlu dýchá na záda policajt. Jako většina velkých internetových firem Google byl a je terčem řady vyšetřování a pokut ze strany antimonopolních a spotřebitelských úřadů na celém světě. Někdy vyústily v pokuty na první pohled tučné, ale to nebývá to, co tyto firmy nejvíc bolí. V USA vláda minulý týden podala na Google žalobu, která míří právě na zmíněný generátor zisku. A jako nápravu nenavrhuje nic menšího než to, že Google musí prodat celý svůj inzertní byznys. Více v komentáři Martina Weisse.

Nové číslo Týdeníku Echo můžete číst již nyní elektronicky. Od čtvrtka je pak k dostání i v prodejnách tisku. Týdeník Echo si můžete předplatit již od 249 korun za měsíc zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články