V hybridní naftě: Mercedes GLC 300 DE

AUTO

V hybridní naftě: Mercedes GLC 300 DE
Mercedes GLC 300 DE Foto: Mercedes-Benz ČR
11
Auto
Sdílet:

Aktuální GLC lze snadno zařadit, kam patří – zakulacené luxusní kompaktní SUV se v předchozí generaci jmenovalo GLK a je i z českých silnic docela dobře známé a bylo i tržně velmi úspěšné. Kulatější GLC nemá důvod na úspěch nenavázat. Tentokrát jsme vyzkoušeli verzi GLC 300 de s karoserií „kupé“.

O marketingovém označení kompaktního SUV názvem kupé si sice můžeme myslet, co chceme, ale pravda je, že GLC se v Německu a Finsku vyrábí ve dvou karosářských verzích. Právě „kupé“ je z nich tou méně praktičtější, ale zato vynikne jeho ladná silueta oblých tvarů současných vozů značky Mercedes.

Pokud bychom měli v rychlosti zhodnotit vnitřní prostor, popis zní následovně: Interiér je tradičně velmi kvalitní, dominují lesklé kvalitní materiály a kvalitní displeje. Ovládací prvky jsou logické, a to včetně těch na displeji. Vpředu by mohlo být materiálu (zejména středová konzole) i méně, vzadu se pohodlně usadí dvě dospělé osoby. Zmíněný zavazadlový prostor není nejsilnější stránkou GLC kupé – základní objem 470 litrů lze sice složením opěradel zvýšit až na 1530 litrů, ale nákladová hrana je vysoká kvůli umístění baterií.

Ano, baterií, verze 300 de je plug-in hybrid. A to vznětový. Základem je tedy dvoulitrový turbodiesel nabízející 197 koní a 440 Nm točivého momentu, s nímž spolupracuje elektromotor. Celkový výkon dosahuje až 333 koní, což při nemalé hmotnosti 2340 kg stačí ke zrychlení na stovku za 6,4 sekundya maximální rychlost 217 km za hodinu. Pocitově jsou hodnoty zcela dostatečné. Naftový motor je krásně odhlučněn a nerušivě se vytáčí. Plug-in hybrid je prostě nutné dobíjet (ideálně přes noc), aby člověk využil celý potenciál vozidla. Mercedes totiž umí ujet až 130 km čistě elektricky, a to už je docela využitelná porce. Navíc je dobré naučit se pracovat s jízdními režimy, efektivní je hlavně Battery hold, který umožňuje zachovat elektrickou energii třeba do městské zástavby.

Díky tomu lze v pohodě jezdit bez lokálních emisí v případě, že jste ochotni absolvovat pravidelné dobíjení (dá se zvládnout i za třicet minut). Spotřeba paliva je extrémně přívětivá a může se pohybovat klidně kolem 1 litru nafty a cca 17 kWh na 100 km. A pokud elektrická energie dojde, vůz má stále slušný dojezd čistě za pomoci účinného spalovacího motoru a spotřebu kolem 7 litrů na 100 km.

Testované vozidlo předvádělo některé zajímavé prvky výbavy, odlišné od sériového provedení – například linii AMG, dvacetipalcové disky (které se kupodivu neprojevily snížením komfortu jízdy) a hezkou metalízu z programu Manufaktur. Ocenili jsme skvělé světlomety Digital Light s funkcemi projekce, velmi kvalitní audiosystém Burmester 3D nebo panoramatické střešní okno, což je pro GLC kupé novinka.

Zmíněnému komfortu pomáhal i vzduchový podvozek vzadu se samonivelační funkcí, řidiče zase klasicky trochu rušila nutnost vypínání systému držení v pruzích či varování při překročení rychlosti. Opět jsme si uvědomili, jak fajnovou mají vozy Mercedes navigaci, zejména pokud je vybavena rozšířenou realitou.

Celkově je GLC kupé velmi elegantní a příjemné auto. V úhrnu se dá říci, že jízdní vlastnosti jsou na vysoké úrovni (když vezmeme v úvahu vysokou hmotnost), z hlediska ovladatelnosti chválíme naladění řízení, ale nelíbil se nám průběh odezvy brzdového pedálu. Devítistupňový automat fungoval nerušivě. Pohonné ústrojí pracuje příjemně, ale rozmysleli bychom si to, neboť v nabídce značky je stále skvělý vznětový šestiválec s dostatečným výkonem i hospodárností. Na plug-in hybrid musíte být prostě patřičně vnitřně nastaveni.

Plug-in hybrid 300 de začíná na českém trhu na ceně 1 963 322 Kč, což není úplně málo, s výbavou se výsledná cena testovaného vozu dostala k hranici 2,5 milionu. Zmíněný šestiválec GLC 450 d je o cca 150 000 Kč dražší, a když optimalizujete výbavu, budete na stejných penězích.

Plusy:

Komfort podvozku, kvalita interiéru, hospodárnost.

Minusy:

Asistenční systémy, stísněný interiér.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články