Lidl už není levný. Mění strategii a chce být kvalitní
Lidl v novém
Aféra s černošským modelem v reklamním letáku upozornila na obchodní řetězec Lidl, který měl dlouho pověst obchodu, ve kterém se prodává pouze omezený sortiment zboží, často přímo z palet. Nejen svými mezinárodně laděnými letáky, ale také novou podobou prodejen se Lidl v poslední době snaží změnit své vnímání v očích zákazníků. Mění proto svou koncepci a upozorňuje, že už na zákazníky neútočí jen cenou.
Lidl si za pověst levného obchodu může sám. Když v roce 2003 vstoupil na český trh, používal slogan „Lidl je levný“, který mu přilákal masy zákazníků toužící po laciném zboží. Později změnil svou strategii i svůj slogan na „Lidl – správná volba“ a začal Čechy oslovovat zbožím „v nejvyšší kvalitě za nejlepší ceny“.
„Nový koncept prodejen Lidl je prezentován především prodejnami nové generace. Mají především širší uličky, novou pekárnu a úseky čerstvých potravin rozšířené o 20 %,“ uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá. Nové prodejny mají prosklenou fasádu a jsou v nich pokladny s odkládacím prostorem, toalety s přebalovacím pultem nebo WIFI připojení zdarma. Parkoviště u prodejen mají rozšířená parkovací místa.
Proměna Lidlu začala být nejviditelnější spolu s proměnou vinného sortimentu před čtyřmi lety, kdy si obchod najal jako svou reklamní tvář herce Marka Vašuta. Výjimkou sortimentu proto nejsou ani vína za několik set korun, kterými se Lidl neliší od nabídky zavedených vinoték. Další tváří Lidlu na billboardech je i michelinský šéfkuchař Roman Paulus, který vaří v pražské restauraci Alcron.
Novinkou, kterou Lidl plánuje spustit v průběhu letošního roku, má být e-shop. „Přesný termín ještě nemáme, prioritou pro nás dosud bylo vybudování logistického centra, jež bude tento e-shop zásobovat. V současnosti se zabýváme nastavením informačních systémů a sortimentu,“ uvedla pro Echo24 Holá. Dále se chce Lidl pustit do vydávání vlastních stravenek, které budou v první fázi poskytovány pouze zaměstnancům Lidlu.