Smíchovské nádraží má být supermoderní terminál. Podívejte se
BUDOUCNOST SMÍCHOVSKÉHO NÁDRAŽÍ
Hlavní město vybuduje velký dopravní terminál u Smíchovského nádraží, kam by se měly přesunout autobusy, které nyní končí Na Knížecí. Kromě nádraží pro autobusy tam má vzniknout záchytné parkoviště. Posune se i lávka pro pěší, aby se z ní dalo scházet přímo na peron. Záměr navazuje na plánovanou novou čtvrť Smíchov City společnosti Sekyra Group. Autorem návrhu je architektonické studio A69. „Na Smíchově vznikne supermoderní dopravní terminál pro 21. století. Pokud vše půjde hladce, hotovo by mohlo být v roce 2028,“ tvrdí náměstek pro dopravu a bývalý pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti).
Náklady na vybudování dopravního terminálu u Smíchovského nádraží jsou podle rámcového odhadu 2,9 miliardy. P+R parkoviště a nové autobusové nádraží v Dobříšské ulici má vyjít na 880 milionů, platforma nad kolejištěm železničního nádraží asi na 1,7 miliardy a úpravy Nádražní ulice 285 milionů korun.
Zastupitel hlavního města Prahy a náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) nedávno uvedl, že projekt Smíchovského nádraží získal pravomocné územní rozhodnutí. Podle Hřiba se díky tomu projekt dostává do další fáze, v rámci které už se letos začne s počátečními úpravami stávajícího nádraží a jeho okolí. „To s novou stavbou ale nezmizí, jeho historická hala bude zachovaná, zmodernizovaná a stane se součástí celého terminálu. Samotný terminál pak bude dopravním uzlem celé oblasti jak pro městskou, tak pro příměstskou a meziměstskou dopravu,“ doplnil Hřib s tím, že součástí areálu bude autobusové nádraží, nové P+R parkoviště pro 1000 aut nebo B+R parkoviště pro 1000 kol.
Skrze nádraží povede také nová pěší lávka, která propojí Smíchov, Radlice a novou zástavbu Smíchov City. „Pokud vše půjde hladce, hotovo by mohlo být v roce 2028,“ domnívá se bývalý primátor a radní pro dopravu.